2013. október 28., hétfő

Egy hétvége Tokajban

A hétvégét kettesben romantikázva töltöttük Danival, ilyen szép időben nem is lehetett volna jobb választásunk Tokajnál. Annyira jól sikerült a programunk, hogy gondoltam megosztok Veletek néhány itt készített képet.
Harmadszor, és tuti nem utoljára jártunk a borvidéken, a tarcali Andrássy Rezidenciába is visszatérő vendégként érkeztünk. (Ezeket a fotókat speciel pont a honlapról töltöttem le...:))
Öt csillagos szállodaként nem mondom, hogy ez a legolcsóbb választás a környéken, viszont teljes kikapcsolódást ígér a minden igényt kielégítő wellness részleg és a nagyvonalú, ízléses (bár az én szájízemnek kicsit túl barnás-konzervatív) enteriőr. Imádom a folyosó falain lógó fényképeket nézegetni, amelyek bepillantást engednek a magyar arisztokrácia boldog családi eseményeibe. A nagyjából kizárólag vadászat, piknikezés és utazás során készült felvételekkel kapcsolatban egyébként ambivalens érzéseim vannak: egyrészt marhára lettem volna grófnő, másrészt átérzek valamit a korabeli kommunisták motivációjából is.
Visszakanyarodva Tokajhoz, péntek este a Bodrogkeresztúr határában található Lebuj Pincefogadó nevű csárdában indítottunk. Barátaink ajánlották, hogy nincs túlhájpolva, viszont maximálisan tisztességes a vendéglátás. Ezt meg tudom erősíteni: kedves kiszolgálás mellett magyaros nagy adagokat kaptunk, finom volt minden (bár a steakemen egy ici-picit érződött, hogy nem egészen friss olajon sült), és mindez nagyon jó ár-érték arányban. A vendégtér határozottan csárdás, de jó ízléssel berendezett. Képeket nem készítettem, de a honlapon (itt) találtok párat.

Szombaton a kicsit fellengős nevet kapott Gusteau Kulináris Élményhűhelyben ebédeltünk Mádon. Sokat olvastunk/hallottunk már a helyről, nagy várakozással érkeztünk hát, és szerencsére épp sikerült elcsípnünk egy helyet a teraszon.
Itt egy kicsit fotóztam, annyira hangulatos volt a kert. Nem csak a falak, de még a szervizasztal is kőből készült. :)
Egyébként határozottan kihagyhatatlan étterem, ha környéken jártok, a parmezános bundában pirított kecskehús pedig egyszerűen zseniális volt!!!

Vasárnap heverésztünk, wellnesseztünk, aztán elmentünk sétálni, borozni, majd - hazaindulás előtt - toltunk egy késői ebédet a Disznókő szőlőbirtokon található Sárga Borház Étteremben. Az ápolt birtokon álló gyönyörű műemlék épület Tokaj szimbóluma is lehetne, sajnos az enteriőr már kevésbé (jó is lehetne pedig, csak az ülések kárpitozása valamiért egy mindent ütő, extrém csúnya fekete huzatot kapott). Még jó, hogy sikerült a teraszra kiülni! Már sietnünk kellett haza, a kedves pincér szólt is a konyhán, így extrém gyorsan megérkezett az étel. Azt kell mondjam, a napi kínálatból rendelt roston hal cékla ágyon kifejezetten isteni volt!!!

Itt annyira megfogott a környék, hogy jó pár képet készítettem (de sajnos ezt a motort nem tudtam odébb tolni...)
Háttérben a borászat, és a vinotéka.
Fotóztam a kínálatot is, de eléggé hiányos volt. Ilyenkor - szüret idején - minden kicsit gazdátlan, a szőlőkbe kell a sok dolgos kéz. :)
Hát így telt a hétvégénk. Mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy egy ilyen kellemes őszi hétvégét Tokajban töltsön el! :)

SHARE:

1 megjegyzés

1. Ha legközelebb arra jártok, próbáljátok ki az Oroszlános Borvendéglőt is Tállyán! De nekem ezekkel a képekkel kedvet csináltál a többihez :-)

VálaszTörlés

Köszönöm, hogy írsz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Térkultúra by Petra Nikoletti. All rights reserved.